Over Toon
Nadat hij zijn studies in marketing & communicatie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en visuele communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Antwerpen heeft afgerond, heeft Toon Schraven nauwlettend de ontwikkelingen in de sector gevolgd.
Zijn carrière begon in de evenementenbranche, waarna hij de de overstap maakte naar de zorgsector. Hier werkte hij aanvankelijk als community manager en later als (online) marketingadviseur. Binnen die rollen was hij verantwoordelijk voor de lancering van een nieuwe website en een social media campagne die maar liefst 14.000 betrokken volgers wist te werven.
In diezelfde periode heeft hij een grote passie ontwikkeld voor Bitcoin. Door diverse media-optredens en presentaties is Bitcoin deskundige Toon in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de Nederlandse autoriteiten op het gebied van crypto en weet hij op zeer toegankelijke wijze mensen te erover te informeren en enthousiasmeren.
Al ongeveer 6 jaar leidt Toon Schraven met enthousiasme een jong en gedreven marketingcommunicatieteam bij BTC Direct en BLOX, twee van de oudste en meest gerespecteerde crypto-bedrijven van Europa. De missie van beide ondernemingen is om het starten met Bitcoin voor iedereen toegankelijk te maken, en Toon is daarbinnen verantwoordelijk voor onder meer de digitale marketingstrategie, het merkenportfolio en strategische partnerschappen zoals die met voetbalclub Ajax.
Naast zijn werk in marketing, branding en als Bitcoin deskundige, koestert Toon een passie voor klassiek boksen en moderne kunst. Hij is trots eigenaar van een camperplaats in Gennep en van Bitbang, een informatieve website voor mensen die willen beginnen met Bitcoin.
Onder meer te gast bij: